יצירת ודאות במציאות של אי ודאות

גם הילדים שלך שואלים בכל יום: "רגע, מה קורה עם הקפסולה מחר? הולכים לבית הספר?"

גם אצלך הידיים מורמות בחוסר אונים בשאלה: "מה הם אמורים לעשות עם כל הזמן הזה

בבית?"

מבולבלים?  אתם לא לבד.

הקורונה גורמת לכולנו להרהר וגם לערער.

הידיעה שהורה מהווה דמות משמעותית לילדיו ידועה לך לפחות מאז הפכת להורה, והחודשים האחרונים חיזקו ידיעה זו.

הורים הם ה-עוגן ה-משמעותי ביותר לילדים, ובמיוחד, במיוחד במציאות הסוערת הזאת, בה אנו נמצאים.

מה לעשות?

מה שעושים בנמל הבית בעת סערה: מורידים עוגן.

איך לעשות?

*
  • ליצור ודאות במציאות של אי וודאות-

וזה אומר, לקבוע 'עוגנים' במהלך היום. 3-4 שגרות המתאימות למשפחה יקנו ביטחון לילדים. אילו נקודות זמן, בהן הילדים יודעים בדיוק מה מצופה מהם לעשות.

*
  • ללמד את  ילדיכם לבטא רגשות-

להנהיג זמן של שיח משותף, רצוי לקראת שעת השינה. שיחה על 'מה קרה במהלך היום', 'איך הרגשת?'

ואם יש קושי לספר על ההרגשה- לשקף: 'נראה שהרגשת עצב' או 'בטח ממש שמחת?'

*
  • לנתב אותם להתנהגות מקדמת-

'נראה לי שהתגובה שלך היתה קצת פוגעת- נחשוב יחד איך אפשר היה לעשות זאת אחרת'

לך יש המון כוח והשפעה בחינוך ילדיך!

         אז, איך אתם  תייצרו ודאות באי הוודאות? נשמח שתשתפו בתגובה.

דילוג לתוכן